ما چه خدماتی ارائه میدهیم؟

درباره ما

​تعمیر انواع موتور برق بنزینی و دیزل و ژنراتور با مناسب ترین قیمت و حرفه ای ترین متخصصان انجام کار. 

تعمیر انواع موتور برق بنزینی و دیزل و ژنراتور با مناسب ترین قیمت و حرفه ای ترین متخصصان در تهران و حومه

آدرس دفتر تعمیرات:‌
تهران . گرم دره . خیابان شهیدلطفی . انتهای خیابان گلها

تماس هماهنگی: 
برای هماهنگی با کارشناسان تعمیرات شرکت با شماره مهندس عبدیان تماس بگیرید. 
0912-497-9284

راهنمای جامع عیب‌یابی و رفع مشکلات ژنراتورهای بنزینی و دیزلی

ژنراتور روشن نمی‌شود
بررسی سوخت و روغن: اولین و مهم‌ترین گام، اطمینان از وجود سوخت کافی و مناسب در باک و همچنین سطح مناسب روغن موتور است. بسیاری از ژنراتورهای جدید به سنسور روغن مجهز هستند که در صورت پایین بودن سطح روغن، مانع روشن شدن دستگاه می‌شود.
مشکلات سیستم استارت: اگر ژنراتور شما از نوع استارتی است، باتری را بررسی کنید. از شارژ بودن و سلامت باتری مطمئن شوید و اتصالات آن را تمیز و محکم کنید.
سیستم جرقه‌زنی (در ژنراتورهای بنزینی): شمع موتور را باز کرده و آن را از نظر کثیفی یا خرابی بررسی کنید. اگر شمع سیاه شده یا به نظر فرسوده می‌رسد، آن را تمیز یا تعویض کنید.
ورود هوا به سیستم سوخت (در ژنراتورهای دیزلی): اگر سیستم سوخت‌رسانی ژنراتور دیزلی هوا گرفته باشد، موتور روشن نمی‌شود. در این حالت باید سیستم را هواگیری کنید.
انسداد فیلتر هوا: فیلتر هوا را از نظر گرفتگی بررسی کنید. یک فیلتر هوای کثیف می‌تواند مانع ورود هوای کافی به موتور شده و از روشن شدن آن جلوگیری کند.

موتور پس از چند ثانیه خاموش می‌شود
اضافه بار: یکی از رایج‌ترین دلایل خاموش شدن ناگهانی ژنراتور، اضافه بار است. تمامی وسایل برقی را از ژنراتور جدا کنید، دستگاه را مجدداً روشن کنید و سپس به تدریج وسایل را به آن وصل کنید.
سطح روغن: همانطور که اشاره شد، پایین بودن سطح روغن می‌تواند باعث خاموش شدن خودکار ژنراتور شود.
گرفتگی مسیر سوخت: مسیر سوخت و فیلتر آن را از نظر گرفتگی بررسی کنید. گاهی اوقات رسوبات داخل باک باعث مسدود شدن مسیر سوخت می‌شوند.
مشکل در سنسور فشار روغن: در برخی موارد، خرابی سنسور فشار روغن نیز می‌تواند باعث خاموش شدن دستگاه شود. برای بررسی این مشکل نیاز به مراجعه به متخصص است.
نوسان در کارکرد موتور یا عدم تولید برق کافی
فیلتر هوا: یک فیلتر هوای کثیف می‌تواند باعث عملکرد نامنظم موتور و کاهش توان آن شود.
سیستم سوخت‌رسانی: وجود مشکل در کاربراتور (در مدل‌های بنزینی) یا انژکتور (در مدل‌های دیزلی) باعث نوسان در کارکرد موتور می‌شود. سوخت کهنه یا نامناسب نیز همین تأثیر را دارد.
خرابی رگولاتور ولتاژ (AVR): اگر ژنراتور برق تولید نمی‌کند یا ولتاژ خروجی آن پایین است، به احتمال زیاد رگولاتور ولتاژ آن خراب شده است. این قطعه مسئول تثبیت ولتاژ خروجی است و باید توسط متخصص تعویض شود.
مشکلات مدار خروجی: فیوزها و مدارشکن‌های خروجی را بررسی کنید. ممکن است قطع شده باشند و نیاز به وصل مجدد داشته باشند.

خروج دود غیرعادی از اگزوز
دود سیاه: خروج دود سیاه معمولاً به دلیل سوخت بیش از حد یا فیلتر هوای کثیف است. این حالت نشان می‌دهد که مخلوط سوخت و هوا غنی است.
دود آبی: دود آبی رنگ نشان‌دهنده روغن‌سوزی است. این مشکل معمولاً به دلیل فرسودگی قطعات داخلی موتور مانند رینگ پیستون‌ها یا سوپاپ‌ها رخ می‌دهد و نیاز به تعمیرات اساسی دارد.
دود سفید: دود سفید معمولاً در هوای سرد یا در زمان روشن شدن موتور مشاهده می‌شود. با این حال، اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، ممکن است نشان‌دهنده وجود آب در سوخت یا مشکل در سیستم تزریق سوخت باشد.

افزایش دمای موتور
اضافه بار: کار کشیدن بیش از حد از ژنراتور می‌تواند باعث داغ شدن آن شود. بار مصرفی را کاهش دهید.
سطح مایع خنک‌کننده: در ژنراتورهای آب‌خنک، سطح مایع خنک‌کننده را بررسی کنید. گرفتگی رادیاتور یا خرابی فن نیز می‌تواند باعث افزایش دما شود.
سطح روغن: سطح پایین روغن نیز باعث افزایش اصطکاک و در نتیجه بالا رفتن دمای موتور می‌شود.
​​​​​​​
نکات ایمنی و نگهداری
همیشه قبل از هرگونه بررسی و تعمیر، ژنراتور را خاموش کرده و از برق جدا کنید. از ابزارهای مناسب استفاده کنید و از قطعات یدکی اصلی استفاده کنید. اگر دانش فنی و تجربه کافی ندارید، هرگز به تعمیرات پیچیده دست نزنید و حتماً از یک متخصص یا نمایندگی مجاز کمک بگیرید تا از آسیب‌های بیشتر و هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید. مطالعه دفترچه راهنمای ژنراتور شما نیز می‌تواند در شناسایی و رفع مشکلات کمک بسیار مؤثری باشد.

مقالات مرتبط با موتوربرق

تعمیرات انواع موتور برق و ژنراتور بنزینی و دیزل: 
 - تعمیر موتور برق ورما

- تعمیر موتور برق اسپینا
 - تعمیر موتور برق ویگو
 - تعمیر موتور برق برونل
 - تعمیر موتور برق ولکانو
 - تعمیر موتور برق لانسین
 - تعمیر موتور برق کوپ
 - تعمیر موتور برق هوندا
 - تعمیر موتور برق هیوندا
 - تعمیر موتور برق کاما
 - تعمیر موتور برق کیپور
 - تعمیر موتور برق دوو
 - تعمیر موتور برق یاماها
 - تعمیر موتور برق گرین
 - تعمیر موتور برق چمپیون
 - تعمیر موتور برق راتو
 - تعمیر موتور برق دنیز
​​​​​​​ - تعمیر موتور برق هوسان
 - تعمیر موتور برق استریم
 - تعمیر موتور برق آروا
 - تعمیر موتور برق رونیکس
 - تعمیر موتور برق الیماکس
 - تعمیر موتور برق المکس
​​​​​​​ - تعمیر موتور برق آسترا
​​​​​​​ - تعمیر موتور برق هوداسان

هزینه تعمیر موتور برق : (قیمت ها حدودی می باشند و بسته به نظر کارشناس و قطعه و برند متفاوت هستند)‌
​​​​​​​نوع و برند موتوربرق: برندهای معتبر و خارجی مانند هوندا یا یاماها ممکن است قطعات یدکی گران‌تری داشته باشند.
نوع و مدل موتوربرق: ژنراتورهای کوچک بنزینی با ژنراتورهای دیزلی صنعتی بسیار متفاوت هستند.
میزان خرابی: مشکلات جزئی مانند تعویض شمع یا فیلتر هوا، هزینه بسیار کمتری نسبت به تعمیرات اساسی موتور مانند تعویض رینگ و پیستون دارند.
دستمزد تعمیرکار: دستمزد تعمیرکاران در مناطق مختلف و بر اساس میزان تخصص آن‌ها متفاوت است.
هزینه ایاب و ذهاب: برخی از تعمیرکاران هزینه ایاب و ذهاب را نیز به فاکتور اضافه می‌کنند.
با این حال، می‌توان یک برآورد کلی از هزینه‌ها بر اساس مشکلات رایجی که قبلاً به آن‌ها اشاره شد، ارائه داد. این قیمت‌ها فقط به عنوان یک راهنمای تقریبی در نظر گرفته شوند و برای اطلاع از قیمت دقیق، باید از یک متخصص یا فروشگاه قطعات یدکی استعلام بگیرید.
برآورد هزینه تعمیرات موتوربرق بر اساس نوع مشکل
۱. مشکلات ساده و کم‌هزینه
این مشکلات شامل مواردی می‌شوند که اغلب با تعویض قطعات مصرفی یا اقدامات ساده قابل حل هستند.
مشکل: موتور روشن نمی‌شود یا خاموش می‌شود (به دلیل شمع یا فیلتر).
قطعات مورد نیاز:
شمع: شمع‌های مناسب برای موتوربرق‌های بنزینی از حدود ۱۰۰,۰۰۰ تا ۲۰۰,۰۰۰ تومان متغیر هستند.
فیلتر هوا: فیلتر هوا بسته به مدل ژنراتور، از حدود ۵۰,۰۰۰ تا ۲۰۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد.
روغن موتور: یک تا دو لیتر روغن مناسب، حدود ۱۵۰,۰۰۰ تا ۳۰۰,۰۰۰ تومان هزینه دارد.
اجرت تعمیر: معمولاً برای این نوع تعمیرات، اجرت کمتری در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند از ۵۰,۰۰۰ تومان تا چند صد هزار تومان متغیر باشد.
۲. مشکلات متوسط
این مشکلات اغلب به دلیل خرابی قطعات اصلی‌تر سیستم سوخت‌رسانی یا الکتریکی رخ می‌دهند.
مشکل: موتور روشن نمی‌شود یا با نوسان کار می‌کند (به دلیل کاربراتور یا انژکتور).
قطعات مورد نیاز:
کاربراتور (در موتوربرق بنزینی): قیمت کاربراتورها بسته به مدل و توان موتوربرق، از حدود ۵۰۰,۰۰۰ تومان تا ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان یا بیشتر متغیر است.
انژکتور (در موتوربرق دیزلی): هزینه تعمیر یا تعویض انژکتور می‌تواند از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان باشد.
اجرت تعمیر: اجرت تعمیر کاربراتور یا انژکتور، به دلیل نیاز به تخصص و دقت بیشتر، از ۵۰۰,۰۰۰ تومان تا ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان یا بیشتر متغیر است.
۳. مشکلات مربوط به برق خروجی
این مشکلات معمولاً به دلیل خرابی قطعات الکتریکی ژنراتور رخ می‌دهند.
مشکل: ژنراتور برق خروجی ندارد یا ولتاژ آن کم است.
قطعات مورد نیاز:
رگولاتور ولتاژ (AVR): قیمت رگولاتور ولتاژ بر اساس توان ژنراتور (کیلووات) و برند آن متفاوت است. برای ژنراتورهای کوچک، قیمت آن از حدود ۵۰۰,۰۰۰ تومان شروع شده و برای ژنراتورهای بزرگ‌تر، می‌تواند به چند میلیون تومان برسد.
فیوز و مدارشکن: این قطعات قیمت نسبتاً پایینی دارند و معمولاً زیر ۲۰۰,۰۰۰ تومان هستند.
اجرت تعمیر: تعویض رگولاتور ولتاژ، به دلیل حساسیت بالا، اجرت بالاتری دارد که می‌تواند از ۳۰۰,۰۰۰ تومان تا ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان متغیر باشد.
۴. مشکلات اساسی و پرهزینه
این مشکلات شامل خرابی‌های جدی در موتور اصلی ژنراتور می‌شوند که نیاز به تعمیرات اساسی دارند.
مشکل: روغن‌سوزی (خروج دود آبی)، صدای غیرعادی موتور (تق‌تق) یا قفل شدن موتور.
قطعات مورد نیاز:
رینگ و پیستون: قیمت مجموعه رینگ و پیستون بسته به مدل موتوربرق از حدود ۵۰۰,۰۰۰ تومان تا چند میلیون تومان متفاوت است.
شاتون و یاتاقان: در صورت خرابی این قطعات، هزینه تعمیر می‌تواند بسیار بالا باشد و گاهی به چند میلیون تومان برسد.
اجرت تعمیر: این نوع تعمیرات به دلیل نیاز به باز کردن کامل موتور، بسیار زمان‌بر و تخصصی هستند. اجرت تعمیرات اساسی موتور می‌تواند از ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان یا حتی بیشتر باشد.
توجه:
هزینه‌های ذکر شده، تنها یک برآورد تقریبی هستند و ممکن است با قیمت‌های واقعی در بازار ایران متفاوت باشند. برای دریافت قیمت دقیق، توصیه می‌شود از چند تعمیرکار متخصص یا فروشگاه معتبر استعلام قیمت بگیرید. همچنین، به یاد داشته باشید که گاهی اوقات هزینه تعمیرات اساسی یک ژنراتور قدیمی، ممکن است به اندازه خرید یک ژنراتور نو نباشد، بنابراین قبل از هرگونه تعمیر پرهزینه، مشاوره با یک کارشناس خبره ضروری است.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش