استعلام قیمت نهایی و موجودی و فروش اقساطی:  4866-935-0912 و 9284-497-0912 واحد فروش انلاین 

جستجو در مطالب وبلاگ : 

اثرات آفرود سنگین بر شاسی و سیستم تعلیق کراس‌اوورهای شهری

اثرات آفرود سنگین بر شاسی و سیستم تعلیق کراس‌اوورهای شهری
  کراس‌اوورهای شهری (Crossovers) نظیر فیدلیتی، دیگنیتی، تیگو 7 یا X55، خودروهایی هستند که برای راحتی رانندگی شهری، مصرف سوخت بهینه و امکانات بالا طراحی شده‌اند. ساختار فنی آن‌ها عمدتاً بر پایه خودروهای سواری است و برای آفرود سنگین مناسب نیستند. استفاده مکرر یا پرفشار از این خودروها در مسیرهای سخت آفرود، می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی و پرهزینه به شاسی، سیستم تعلیق و بدنه شود.   ۱. تفاوت ساختاری: …
ادامه مطلب

مقایسه قدرت آفرود و تجربه واقعی کاربران: وانت‌های چینی در مقابل اسطوره‌های ژاپنی و اروپایی

مقایسه قدرت آفرود و تجربه واقعی کاربران: وانت‌های چینی در مقابل اسطوره‌های ژاپنی و اروپایی
  در این مقاله، عملکرد آفرود خودروهای شاسی‌بلند و وانت‌های چینی نسل جدید (مانند KMC T8/T9، دیگنیتی، فیدلیتی) را با اسطوره‌های آفرود کلاسیک و اثبات‌شده ژاپنی و اروپایی (مانند نیسان پاترول، تویوتا لندکروز سری‌های قدیمی، و لندروور دیفندر/سری‌های قدیمی) از دیدگاه فنی و تجربه واقعی آفرودبازان مقایسه می‌کنیم.   ۱. اسطوره‌های کلاسیک: تمرکز بر دوام و مکانیک خالص خودروهایی مانند تویوتا لندکروز سری 70/80، نیسان پاترول G60/Y60 و لندروورهای سری …
ادامه مطلب

مقایسه فنی موتور TU5 Plus با موتور ملی EF7

مقایسه فنی موتور TU5 Plus با موتور ملی EF7
  موتورهای TU5 Plus (تولید ایران‌خودرو، نسخه ارتقاء یافته PSA) و EF7 (موتور ملی) دو پیشرانه اصلی در خودروهای داخلی ایران‌خودرو هستند که هرکدام با وجود مزایای راندمانی خود، در شرایط آب‌وهوایی، سوخت و زیرساخت‌های فنی ایران با چالش‌های ساختاری و عملیاتی خاصی مواجه‌اند. این مقاله به مقایسه جامع این دو موتور می‌پردازد.   ۱. ساختار فنی و تفاوت‌های کلیدی معیار TU5 Plus (در تارا، ۲۰۷ جدید) EF7 (در سمند، دنا) …
ادامه مطلب

مقایسه وانت‌های اسپرت آفرود: چینی، اروپایی، ژاپنی و کی‌ام‌سی (KMC T8/T9)

مقایسه وانت‌های اسپرت آفرود: چینی، اروپایی، ژاپنی و کی‌ام‌سی (KMC T8/T9)
  با ورود وانت‌های جدید چینی به بازار ایران، به‌ویژه کی‌ام‌سی T8 و T9 (محصولات جک موتورز که توسط کرمان موتور عرضه می‌شوند)، معادلات بازار وانت‌های اسپرت آفرود دچار تغییر شده است. در این مقاله جامع، مقایسه‌ای بین این سه دسته اصلی تولیدکننده، با محوریت برند KMC، ارائه می‌شود.   ۱. دسته‌بندی رقبا و جایگاه KMC وانت‌های اسپرت آفرود (مانند فورد رنجر رپتور، تویوتا هایلوکس GR یا KMC T9) خودروهایی …
ادامه مطلب

ادامه مقاله جامع: عیب‌های عمده خودروهای داخلی - شاهین

ادامه مقاله جامع: عیب‌های عمده خودروهای داخلی - شاهین
  خودروی شاهین (با نام رمز SP100 در فاز طراحی)، جدیدترین سدان تولیدی سایپا است که بر پایه پلتفرم SP (توسعه‌یافته پلتفرم B تویوتا و B پلتفرم مینیاتور/تیبا) و با موتور M15TC (نسخه توربوشارژ موتور M15 تیبا) عرضه شده است. عمده مشکلات این خودرو در حال حاضر ناشی از طراحی موتور توربو ضعیف و ایرادات مونتاژی و کیفیت پایین قطعات داخلی است.   ۱. عیوب عمده در شاهین (موتور M15TC) …
ادامه مطلب

ادامه مقاله جامع: عیب‌های عمده خودروهای داخلی - سمند و دنا

ادامه مقاله جامع: عیب‌های عمده خودروهای داخلی - سمند و دنا
  خودروهای سمند و دنا، که بر روی پلتفرم توسعه‌یافته X7 (مشتق از Peugeot 405) بنا شده‌اند، بخش بزرگی از تولیدات ایران‌خودرو را تشکیل می‌دهند. عیوب این خودروها ترکیبی از مشکلات پلتفرم اصلی پژو و نقص‌های مربوط به پیشرانه‌های جدیدتر نظیر EF7 (موتور ملی) و TU5 است.   ۱. عیوب عمده در سمند و دنا عیوب این خانواده خودرویی، به‌ویژه در نسخه‌های مجهز به موتور ملی (EF7)، بیشتر در بخش‌های …
ادامه مطلب

مشکلات رایج انواع مدلهای پژو

مشکلات رایج انواع مدلهای پژو
با توجه به درخواست شما، در این مقاله جامع به بررسی عیب‌های عمده خودروهای سواری داخلی برند پژو (Peugeot)، که شامل مدل‌های رایج مانند پژو ۲۰۶، ۴۰۵، پارس و ۲۰۷ با موتورهای TU5 و XU7 هستند، می‌پردازیم و راهنمای تشخیص، عیب‌یابی و روش‌های تعمیر رایج را ارائه خواهیم داد.   ۱. عیوب عمده در محصولات پژو (ایران‌خودرو) محصولات خانواده پژو به دلیل استفاده از پلتفرم‌های قدیمی و همچنین پایین بودن …
ادامه مطلب

تأثیر کیفیت سوخت و روغن بر موتورهای توربوشارژر: چالش‌های نگهداری در ایران

تأثیر کیفیت سوخت و روغن بر موتورهای توربوشارژر: چالش‌های نگهداری در ایران
  موتورهای توربوشارژر دار امروزی (به‌ویژه نسل TGDI یا تزریق مستقیم بنزین توربو) ستون فقرات صنعت خودرو را تشکیل می‌دهند. این موتورها با وجود راندمان بالا و مصرف سوخت کم، به دلیل کار در شرایط حرارتی و فشاری بسیار بالا، حساسیت بی‌سابقه‌ای نسبت به کیفیت سوخت و روغن از خود نشان می‌دهند. در بازاری مانند ایران که با نوسانات کیفی در مواد مصرفی روبرو است، درک این تأثیرات برای حفظ …
ادامه مطلب

بررسی طرح ملی «رو‌به‌راه» و دیگر طرح‌های نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ایران

بررسی طرح ملی «رو‌به‌راه» و دیگر طرح‌های نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ایران
  فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تجاری در ایران، با میانگین عمری بیش از ۲۰ سال در بخش سنگین، به یک بحران ملی تبدیل شده است که هزینه‌های جانی، زیست‌محیطی و اقتصادی سنگینی را به کشور تحمیل می‌کند. طرح‌های نوسازی، شامل برنامه‌های دولتی و ابتکارات بخش خصوصی مانند طرح «رو‌به‌راه»، تلاشی برای برون‌رفت از این چالش‌ها هستند.   ۱. طرح ملی «رو‌به‌راه»: یک مدل نوسازی مبتنی بر بخش خصوصی طرح …
ادامه مطلب

تقویت گیربکس‌های دستی برای موتورهای توربو: ضرورت، روش‌ها و هزینه‌ها

تقویت گیربکس‌های دستی برای موتورهای توربو: ضرورت، روش‌ها و هزینه‌ها
  با محبوبیت تیونینگ و نصب کیت‌های توربوشارژر بر روی خودروهای شهری و داخلی، موتور توان خروجی و گشتاور بسیار بالاتری پیدا می‌کند. اما در این فرآیند، گیربکس دستی فابریک (که برای گشتاور استاندارد طراحی شده) به ضعیف‌ترین حلقه تبدیل می‌شود. شکستگی دنده‌ها، خرابی بلبرینگ‌ها و ناتوانی در انتقال گشتاور، مشکلات رایجی هستند که تیونرها با آن مواجه می‌شوند. این مقاله به بررسی جامع دلایل شکست گیربکس و روش‌های تخصصی …
ادامه مطلب
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش