بازه قیمتی ۲۰۰ میلیون تا ۳۵۰ میلیون تومان (بر اساس نرخهای آبان ماه ۱۴۰۴) قلمرو موتورسیکلتهای اسپرت و نیکد رده بالا (250 تا 300 سیسی)، کراسهای باکیفیت و اسکوترهای پریمیوم است. در این رده، خریداران به دنبال هیجان، توان بالای موتور، قطعات با کیفیت و پرستیژ برند هستند. (قیمت ها مربوط به آبان 1404)
در این بازه، میتوان نسخههای صفر کیلومتر از مدلهای تک سیلندر و کارکرده تمیز از مدلهای دو سیلندر را پیدا کرد.

۱. موتورسیکلتهای اسپرت و نیکد (Naked & Sport)
این مدلها برای رانندگی سریع، مسافتهای جادهای و مصرف اسپرت طراحی شدهاند و معمولاً قدرت، وزن و سیستم ترمز بهتری دارند.
مدل پرفروش | مزیت اصلی | ایراد عمده و نکات خرید |
بنلی TNT 250 (تک سیلندر) | شتاب و ظاهر جذاب: قدرت بالا برای یک تک سیلندر، بازار خرید و فروش بسیار داغ و نقدشوندگی عالی. | مدل پایین در این رنج: نمونههای صفر کیلومتر این مدل در حال حاضر از ۲۰۰ میلیون فراتر رفتهاند. لرزش موتور تک سیلندر در سرعت بالا. |
بنلی TNT 249S (دو سیلندر) | صدای جذاب و قدرت بالا: تجربه رانندگی دو سیلندر، کیفیت سواری بهتر از تک سیلندر. | قیمت بالاتر صفر: نسخههای صفر کیلومتر این مدل معمولاً به مرز ۳۵۰ میلیون یا بیشتر نزدیک میشوند. گران بودن قطعات و حساسیت بیشتر موتور دو قلو. |
KMC CFMOTO 250NK | تکنولوژی بالا و سواری نرم: موتور باکیفیت و سیستم ABS دو کاناله، قطعات KTM در ساختار آن. | نقدشوندگی ضعیفتر: نسبت به بنلی، بازار دست دوم کوچکتری دارد. برخی مشکلات برقی در مدلهای اولیه. |
TVS آپاچی RTR 200 (ABS و FI) | بهترین گزینه تک سیلندر کمریسک: دوام فنی عالی، کمآزار و مجهز به ABS (در نسخههای نیوفیس). | ظاهر کمتر اسپرت: نسبت به 250 سیسیها، جذابیت ظاهری کمتری دارد. قیمت بالا برای یک 200 سیسی. |
جمعبندی نیکد: اگر به دنبال پرستیژ و صدا هستید، بنلی 249S کارکرده تمیز و اگر به دنبال کمدردسرترین عملکرد هستید، آپاچی 200 گزینه بهتری است. |
۲. اسکوترهای پریمیوم و ماجراجویی (Scooters & ADV)
در این بازه، میتوان اسکوترهایی با موتورهای بزرگتر، توان جادهای و مدلهای ماجراجویی را که برای مسیرهای ناهموار طراحی شدهاند، خریداری کرد.
مدل پرفروش | مزیت اصلی | ایراد عمده و نکات خرید |
SYM Joya 200 / CRUISYM 180 | اسکوترهای قدرتمند: مناسب برای مسافتهای طولانی و جادهای. سواری راحت و امکانات رفاهی عالی. | ابعاد بزرگ: برای تردد در ترافیک شهری سنگین، کمی دست و پاگیر هستند. قیمت بالای قطعات بدنه. |
Honda PCX 150/160 (کارکرده) | بالاترین کیفیت ساخت و دوام: مصرف سوخت فوقالعاده پایین، کیفیت مونتاژ عالی هوندا. | قیمت بالا و مدل پایین: نمونههای موجود در این بازه، معمولاً کارکرده و با قیمتهای چسبیده به سقف هستند. کمیابی و گرانی قطعات. |
بنلی TRK 249K (ماجراجویی) | موتور Adventure: ظاهر بزرگ و مناسب برای سفر و آفرود سبک. | وزن سنگین: شتابگیری ضعیفتر از نیکدهای همردیف. کیفیت قطعات بدنه پایین در نمونههای اولیه. |
جمعبندی اسکوتر/ADV: PCX برای مصرف روزانه کمدردسر و TRK برای سفر و ظاهر خاص انتخاب مناسبی هستند. |
۳. مقایسه ارزشی نهایی و توصیههای حیاتی
اولویت اصلی خریدار | انتخاب پیشنهادی | ریسک نگهداری | توضیح |
هیجان، صدا و پرستیژ (موتور 250 سیسی) | بنلی TNT 249S (کارکرده تمیز) | بالا | نیازمند بررسی دقیق سلامت سر سیلندر و موتور دو قلو. نگهداری تخصصی. |
بالاترین دوام و کمآزاری | TVS آپاچی RTR 200 یا SYM CRUISYM 180 | پایین | قطعات ارزانتر از بنلی، مناسب برای مصرف روزانه با قدرت بالا. |
کیفیت ساخت و موتور FI | CFMOTO 250NK | متوسط | هندلینگ عالی و ABS دو کاناله، اما بازار دست دوم کندتر. |
سفر و کاربری جادهای | بنلی TRK 249K | متوسط | قدرت مناسب برای وزن بالا، مناسب برای جادههای طولانی. |
توصیه حیاتی: در این بازه، به دلیل قیمت بالای صفر کیلومتر، بسیاری از موتورسیکلتهای فروشی، نمونههای کارکردهای هستند که توسط جوانان تحت فشار قرار گرفتهاند. بررسی کامل وضعیت موتور، گیربکس (عدم وجود مشکل در تعویض دنده)، و صدای غیرعادی از سمت میل لنگ (در بنلی) حیاتی است. همچنین، سلامت ABS و سیستم انژکتور (FI) را کنترل کنید.



































