استعلام قیمت نهایی و موجودی و فروش اقساطی :  4866-935-0912 واحد فروش انلاین 

جستجو مطالب وبلاگ: 

مقایسه جامع: بهترین دوربین‌های فول‌فریم هیبریدی رده میانی (۲۰۲۴-۲۰۲۵)

 

در دنیای امروز عکاسی و فیلم‌برداری، دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم هیبریدی (ترکیبی) رده میانی، به دلیل ارائه بهترین توازن بین کیفیت تصویر، قابلیت‌های فیلم‌برداری پیشرفته و قیمت منطقی، به یک انتخاب طلایی برای تولیدکنندگان محتوا، عکاسان حرفه‌ای و فیلم‌سازان مستقل تبدیل شده‌اند.

در حال حاضر، میدان رقابت میان سه غول صنعت، یعنی نیکون (Nikon)، کانن (Canon) و سونی (Sony)، بسیار داغ است. این مقاله به مقایسه سه مدل شاخص این رده می‌پردازد: Nikon Z6 III، Canon EOS R6 Mark II و Sony a7 IV، به همراه اشاره‌ای به رقیب قدرتمند دیگر، یعنی Panasonic Lumix S5 II.

 

 

مشخصات کلیدی رقبا

ویژگی/دوربین

Nikon Z6 III

Canon EOS R6 Mark II

Sony a7 IV

Panasonic Lumix S5 II

سنسور

۲۴.۵ مگاپیکسل (نیمه‌استک شده BSI CMOS)

۲۴.۲ مگاپیکسل (CMOS)

۳۳.۰ مگاپیکسل (BSI CMOS)

۲۴.۲ مگاپیکسل (CMOS با PDAF)

بالاترین رزولوشن فیلم‌برداری

۶K ۶۰p (ProRes RAW/N-RAW داخلی)

۴K ۶۰p (با Oversampling از ۶K)

۴K ۶۰p (کراپ ۱۰ بیتی)

۶K ۳۰p (Open Gate)

۴K ۶۰p (فول فریم)

بله (Oversampled)

بله (با کراپ)

کراپ ۱.۵ برابر (APS-C)

بله (Oversampled)

فیلم‌برداری RAW داخلی

بله (۶K ۶۰p)

خیر (فقط RAW خارجی از طریق HDMI)

خیر (فقط RAW خارجی از طریق HDMI)

بله (با S5 IIX)

مانیتور

۳.۲ اینچی کاملاً متحرک

۳.۰ اینچی کاملاً متحرک

۳.۰ اینچی کاملاً متحرک

۳.۰ اینچی کاملاً متحرک

منظره‌یاب الکترونیکی (EVF)

۵.۷۶ میلیون نقطه (فوق‌العاده روشن)

۳.۶۹ میلیون نقطه

۳.۶۹ میلیون نقطه

۳.۶۸ میلیون نقطه

حداکثر عکاسی پیاپی (شاتر مکانیکی/الکترونیکی)

۱۴ فریم بر ثانیه / ۲۰ فریم بر ثانیه

۱۲ فریم بر ثانیه / ۴۰ فریم بر ثانیه

۱۰ فریم بر ثانیه

۹ فریم بر ثانیه

لرزشگیر داخلی (IBIS)

بله (تا ۸.۰ استاپ با لنزهای سازگار)

بله (تا ۸.۰ استاپ با لنزهای سازگار)

بله (۵.۵ استاپ)

بله (۵ محوره با Active IS)

سیستم کارت حافظه

۱ اسلات CFexpress Type B/XQD + ۱ اسلات SD UHS-II

۲ اسلات SD UHS-II

۱ اسلات CFexpress Type A/SD + ۱ اسلات SD UHS-II

۲ اسلات SD UHS-II

۱. عملکرد عکاسی (Stills Performance)

دوربین

نقاط قوت در عکاسی

نقاط ضعف در عکاسی

Nikon Z6 III

سرعت سنسور نیمه‌استک شده برای کاهش اثر شاتر غلتان، بهترین منظره‌یاب (EVF) در کلاس خود، سرعت فریم بالا (۲۰ فریم بر ثانیه الکترونیک).

رزولوشن ۲۴ مگاپیکسلی نسبت به رقبا کمی پایین‌تر است.

Canon EOS R6 Mark II

سرعت انفجاری بسیار بالا (۴۰ فریم بر ثانیه الکترونیک)، بهترین عملکرد فوکوس خودکار (Autofocus) برای ردیابی سوژه، رزولوشن مناسب ۲۴.۲ مگاپیکسل.

منظره‌یاب (EVF) و بدنه نسبتاً ساده‌تر نسبت به Z6 III.

Sony a7 IV

رزولوشن بالاتر ۳۳ مگاپیکسل (برای برش و جزئیات بیشتر)، فوکوس خودکار چشم (Eye AF) بسیار دقیق و قابل اعتماد.

سرعت فریم پایین‌تر نسبت به کانن و نیکون (۱۰ فریم بر ثانیه).

Panasonic Lumix S5 II

کیفیت رنگ فوق‌العاده، لرزشگیر عالی، سنسور ۲۴ مگاپیکسلی با جزئیات خوب.

سرعت عکاسی پیاپی کمی پایین‌تر.

 

 

 

نتیجه‌گیری عکاسی:

  • برنده سرعت: Canon R6 Mark II (با ۴۰ فریم بر ثانیه الکترونیک، برای عکاسی ورزشی و حیات وحش بی‌نظیر است).
  • برنده رزولوشن و تطبیق‌پذیری: Sony a7 IV (رزولوشن بالاتر ۳۳ مگاپیکسل، توازن خوبی بین جزئیات و عملکرد در نور کم).

۲. قابلیت‌های فیلم‌برداری (Video Capabilities)

این بخش جایی است که تفاوت‌های اصلی این دوربین‌های هیبریدی مشخص می‌شود.

دوربین

نقاط قوت در فیلم‌برداری

نقاط ضعف در فیلم‌برداری

Nikon Z6 III

فیلم‌برداری ۶K RAW داخلی (تا ۶۰p)، ۱۲ بیت N-RAW و ProRes RAW، وضوح و جزئیات عالی، امکان فیلم‌برداری با سرعت FHD ۲۴۰p.

کراپ ۲.۴ برابری برای FHD ۲۴۰p، نیاز به کارت CFexpress Type B برای بهترین عملکرد.

Canon EOS R6 Mark II

فیلم‌برداری ۴K ۶۰p با Oversampling کامل سنسور (بدون کراپ)، قابلیت‌های اتوفوکوس بسیار روان در ویدیو، بدون محدودیت زمانی ضبط.

۴K ۶۰p با کیفیت‌ترین نیست (اغلب از Oversampling ۶K استفاده می‌کند)، عدم وجود RAW داخلی.

Sony a7 IV

فیلم‌برداری ۴K ۳۰p بدون کراپ (Oversampled از ۷K)، عمق رنگ ۱۰ بیتی ۴:۲:۲ داخلی، سنسور ۳۳ مگاپیکسلی برای جزئیات خوب در ۴K.

کراپ ۱.۵ برابری در ۴K ۶۰p (محدودیت بزرگ برای فیلم‌سازان)، گرم شدن احتمالی در ضبط‌های طولانی ۴K ۶۰p.

Panasonic Lumix S5 II

سیستم فوکوس فازی (Phase Hybrid AF) جدید و قابل اعتماد، فیلم‌برداری ۶K Open Gate (با استفاده از تمام سنسور ۳:۲)، فن خنک‌کننده داخلی (در مدل S5 IIX) برای ضبط نامحدود.

فوکوس خودکار تاریخی پاناسونیک (گرچه با PDAF بهبود یافته است).

 

نتیجه‌گیری فیلم‌برداری:

  • برنده قابلیت‌های پیشرفته و کیفیت: Nikon Z6 III (به دلیل ۶K RAW داخلی، یک ابزار حرفه‌ای فیلم‌سازی در یک بدنه رده میانی است).
  • برنده توازن و اتوفوکوس: Canon R6 Mark II (برای تولیدکنندگان محتوایی که اتوفوکوس سریع و ۴K ۶۰p بدون کراپ می‌خواهند، عملکردی روان دارد).
  • بهترین برای فیلم‌سازان مستقل: Panasonic S5 II/S5 IIX (به دلیل قابلیت‌های ۶K Open Gate و ضبط نامحدود با فن خنک‌کننده).

 

۳. ارگونومی و تجربه کاربری (Ergonomics & Usability)

  • Nikon Z6 III: دارای بهترین و روشن‌ترین منظره‌یاب الکترونیکی (EVF) در بین این رقبا است که برای کار در محیط‌های روشن یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. طراحی بدنه نیکون معمولاً راحت، خوش‌دست و برای عکاسی‌های طولانی مناسب است. همچنین استفاده از اسلات CFexpress Type B به سرعت بالای آن در عکاسی پیاپی و فیلم‌برداری RAW کمک می‌کند.
  • Canon EOS R6 Mark II: کانن با طراحی دکمه‌ها و منوی کاربری بسیار منطقی، تجربه کاربری آسانی را ارائه می‌دهد. این دوربین دارای یک سوئیچ اختصاصی برای جابجایی بین حالت‌های عکس و فیلم است که سرعت عمل را بالا می‌برد.
  • Sony a7 IV: سونی با داشتن سنسور ۳۳ مگاپیکسلی، به نوعی بیشترین تطبیق‌پذیری را ارائه می‌دهد. سونی نیز یک سوئیچ تغییر حالت عکس/فیلم دارد. ارگونومی سونی نسبت به مدل‌های قبلی بسیار بهبود یافته، اما هنوز برخی کاربران گریپ و بدنه کانن و نیکون را ترجیح می‌دهند.
  • Panasonic Lumix S5 II: پاناسونیک با وجود قابلیت‌های قوی، قیمت بسیار رقابتی دارد و برای کسانی که به لنزهای L-Mount (اتحادیه پاناسونیک، لایکا و سیگما) دسترسی دارند، یک گزینه عالی است. لرزشگیر داخلی آن نیز فوق‌العاده قوی است.

 

جمع‌بندی و انتخاب نهایی

انتخاب «بهترین» دوربین کاملاً به نیازهای شما بستگی دارد:

  1. اگر اولویت شما فیلم‌برداری پیشرفته و قابلیت‌های حرفه‌ای است:
    • Nikon Z6 III با سنسور نیمه‌استک و ۶K RAW داخلی، قدرتمندترین ابزار فیلم‌سازی را در این رده قیمتی ارائه می‌دهد.
    • Panasonic Lumix S5 IIX یک جایگزین عالی با خنک‌کننده و ۶K Open Gate است، به‌خصوص اگر قبلاً لنزهای L-Mount دارید.
  2. اگر اولویت شما عکاسی پرسرعت و اتوفوکوس عالی است:
    • Canon EOS R6 Mark II با سرعت ۴۰ فریم بر ثانیه الکترونیک و سیستم فوکوس خودکار بی‌نظیر، برترین انتخاب برای عکاسی ورزشی و حیات وحش است.
  3. اگر اولویت شما بالاترین رزولوشن در عکاسی و یک دوربین همه کاره مطمئن است:
    • Sony a7 IV با سنسور ۳۳ مگاپیکسلی و اکوسیستم لنزهای گسترده، بهترین توازن را بین رزولوشن عکاسی و قابلیت‌های ویدیو (به شرطی که با کراپ ۴K ۶۰p مشکلی نداشته باشید) ارائه می‌دهد.

نکته پایانی: هر سه دوربین اصلی (Z6 III، R6 II، a7 IV) دستگاه‌های فوق‌العاده‌ای هستند و هیچ‌کدام شما را ناامید نخواهند کرد. اما در حال حاضر، Nikon Z6 III با ادغام سنسور نیمه‌استک (که قبلاً فقط در مدل‌های پرچمدار دیده می‌شد) و قابلیت‌های ۶K RAW داخلی، استانداردهای جدیدی را برای یک دوربین هیبریدی رده میانی تعریف کرده است.

 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
  • لینک
  • تلگرام
  • واتساپ
  • ایکس (توییتر)
  • لینکدین
  • فیسبوک
  • پینترست
  • اشتراک گذاری
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش